Pożegnanie z wyspą Pag

Foto: Pak4 i basia
[5.10.2023: Pag – Povljana – Mlnica – Rtina.]

Komentarzy 15 to “Pożegnanie z wyspą Pag”

  1. pak4 Says:

    Cóż, pożegnanie było krótkie — przejechaliśmy koło drugiego z Blat:

    Poplażowali chwilę w zaciszu (Uvala Mlinica):

    Wyjeżdżamy — droga jest jedna:

    Szukając wzrokiem naszych podbojów nad Paklenicą w Welebicie sprzed lat:

  2. basiaacappella Says:

    Tak, w obiektywie Paka4 widać nawet ów szczycik – zielone z jasnym punkcikiem – nad słynnym wąwozem Paklenica, który (wąwóz, szczyt) zdobyliśmy i wielokrotnie przebyliśmy* w wichrze pod koniec września 2018… Zatem pożegnania coraz bardziej nostalgiczne, ale… czas do przyszłego już się zlicza… już… 🙄

    😀 😀 😀
    ___
    *

    Paklenica

    500% normy

  3. Wkur--- Says:

    Jak juz tak poxno wstajo to by choc dali duzo……

  4. basiaacappella Says:

    Można w to miejsce dać duży komentarz… I treściwy, a nie czepialski 😛 😈 🙄 😉 😀

  5. pak4 Says:

    @Wkur—
    Noboto taki wyjazd był. Pogoda wciąż ładna, ale w Polsce straszyło gorszą, więc chcieliśmy przed nią zdążyć. Mogę tylko dorzucić w bonusie Polskę owocową, którą mi AI zrobiła:

  6. pak4 Says:

    Dla równowagi — poprosiłem o owocową Chorwację — my tylko w paprykach:

    Bardziej jednak podoba mi się ta wersja:

  7. pak4 Says:

    O Polskę prosiłem po polsku, o Chorwację po angielsku. Polska więc wyproszona po angielsku — pokrojone jabłka pozdrawiają całą resztę 😉

  8. pak4 Says:

    Opisałem, a raczej rozgadywałem zdjęcie widokowo-podbojowe:

  9. basiaacappella Says:

    Owocna współpraca z AI – mniammm!

    Dzięki za opis-rozpis Paklenic! 😀 😎
    Nb, w 2018 na ten nasz wywiany szczycik weszła też (kilkanaście minut po nas) druga para wędrowców… również Polaków… 😎 🙂
    (Lecz to nie nowina – rodacy są wszędzie i są aktywni, nie tylko plażowi 😎 )

  10. mró Says:

    2018 – niby to juz piec latek?

    ale jestescie starzy 😛

    poszlibyscie jeszcze dwa razy tak i nazad ? 😛

  11. basiaacappella Says:

    😀

    Tak i nazad – pewnie nie.
    Tam i nazad – gdyby trzeba było, tak.

    😉

  12. pak4 Says:

    Poprosiłem AI o pokazanie, jak wyglądałby tenis w starożytności. Ale że na dwie ręce?

  13. basiaacappella Says:

    …ale że pod taką górą?… — Czytamy właśnie głośno m/in Pompeje Mary Beard… 😎

  14. pak4 Says:

    AI się uczy na przykładach. Jeśli w takim romantyzującym wyobrażeniu Roman w ich Romie były góry, to ona też je da z dużym prawdopodobieństwem.

    Czasem te skojarzenia AI są mocne. Ja sobie w tle, mogąc zadawać jej obrazki, a skończywszy listę Gości (tzn. przeglądałem komentarze do 2019, starszych jeszcze nie), zadaję takie różne. Np. wczoraj prosiłem o starożytny okręt steampunkowy na rzece, próbując oddać tytułową „Zgodę Narodów” Parnickiego — dało mi:

    A potem się męczyłem by zmienić strefę klimatyczną, bo przecież „Koniec >>Zgody Narodów<<" dzieje się w Baktrii.

    Albo, idąc szlakiem Parnickiego, prosiłem o Bolesława Chrobrego, czy uogólnionego "diuka Polski" i srebrne orły. Jedna z wersji pikna kielo cud:

    Czytając Biblię doczytałem Ks. Estery, poprosiłem więc o triumfującą Esterę z Mardocheuszem w święto Purim w perskiej Suzie:

    (Ta wersja mi się najbardziej podoba, bo AI pamiętała o królu Kserskesie vel Aswerusie, którego pominąłem w pytaniu 🙂 )

    Prosiłem też o świętego Pawła sprzedającego namioty. Z trudem, bo AI się zastanawiała, czy nie ubliżam świętemu wyraźnie. W końcu dała to — jakby ktoś nie wiedział w jakim języku operował św. Paweł (prosiłem AI po polsku):

  15. basiaacappella Says:

    😆 ❗ 😆

Dodaj komentarz