Literatura a życie

Literature is mostly about having sex and not much about having children. Life is the other way round.

David Lodge, The British Museum is Falling Down

Komentarzy 27 to “Literatura a życie”

  1. TesTeq Says:

    Stoi na stacji lokomotywa…

    Zajrzałem do tego z pozoru niewinnego wiersza i rzeczywiście – należy czym prędzej wpisać ten utwór na listę dzieł zakazanych. Toż to seks i zboczenia w czystej postaci – tam każda linijka z czymś się kojarzy!

    I, żeby nie być gołosłownym (za przeproszeniem) – od razu pytam, co autor chciał zasugerować pisząc:
    „W szóstym armata, o! jaka wielka”
    albo
    „W ósmym słoń, niedźwiedź i dwie żyrafy”

    Odpowiedzi nasuwają się same. To straszne!

  2. PAK Says:

    (Ech — chciałem przebić TesTeka, ale jak zacząłem myśleć o dziele literackim, które da się tak zinterpretować, to spontanicznie przyszła mi do głowy Bogurodzica i stwierdziłem, że to jednak przesada by była. Złapawszy się więc za głowę, nie jestem w stanie dalej komentować.)

  3. basia Says:

    Ja się też łapię za głowę w imieniu PAKa… 😉 😀

    Co do potęgi mobilności kojarzącej się…
    Nie jestem mężczyzną, więc mi się aż tak bardzo nia skojarzają rzeczy oczywiste 😈 …
    Ale ‚za to’ obserwuję dziwne połączenia i przeskoki (CIĄŻENIA) w obrębie różnych stylów przemieszczania się. I z reguły kończy się to ostatnio tym, że siedzę (np. we śnie) w moim autku gdzieś na kruchej kładce w Roztoce albo na nawisie śnieżnym na Babiej, albo… I zadaniem jest kontynuować owo się przemieszczanie. A nawet – jak mawiał mój wspaniały instruktor jazdy – kontynuować DALEJ 😀

    Nb, chyba jestem nienormalna, bo bardzo i coraz bardziej mi się podoba jeżdzenie w tę zimę i mrozy… Odśnieżania nie wyłączając. Głównie z powodu, że kierowcy tacy jacyś… ponadnormatywnie skupieni są. No i to nagrzewające się wnętrze i różne takie ‚rozpieszczające’ detale związane z możliwością się tam schronienia… I ten skrzyp śniegu pod kołami… 😉

    No, chyba dostatecznie barwnie opowiedziałam, co się kobiecie kojarzy. Dla przeciwwagi… 😉 Teraz można pomarzyć o zrobieniu z tego życia literatury… lepszej.

  4. PAK Says:

    Mój instruktor na prawie jazdy twierdził, że jazda samochodem to jedna z dwóch najprzyjemniejszych i najbardziej pociągających rzeczy w życiu. Drugą był seks z kobietą 🙂

  5. basia Says:

    Coś może być na rzeczy… 😐

  6. basia Says:

    A co dopiero powiedzieć o uczeniu pojętnych kobiet prowadzenia samochodu!… I obserwowanie oszałamiających postępów w tym względzie!…
    😐 😐 😐

  7. marzena Says:

    a ‚życiem’ w tym przypadku to co będzie – stan po 300,000 przejechanych kilometrów? 😉

  8. TesTeq Says:

    basia mówi: „I ten skrzyp śniegu pod kołami”

    Skrzypy i widłaki są pod ochroną. Jak można je rozjeżdżać kołami!

    W „Lokomotywie” są jeszcze bardziej kojarzące się wersy, ale dbając o moralność tutejszego towarzystwa nie śmiałem przytaczać.

    PAK: Zatem szczyt rozkoszy według tego instruktora, to seks z kobietą podczas jazdy samochodem. A poza tym uważam tę wypowiedź za niepoprawną politycznie – dlaczego seks tylko z kobietą?

  9. TesTeq Says:

    basia mówi: „I ten skrzyp śniegu pod kołami”

    Skrzypy i widłaki są pod ochroną. Jak można je rozjeżdżać kołami!

    W „Lokomotywie” są jeszcze bardziej kojarzące się wersy, ale dbając o moralność tutejszego towarzystwa nie śmiałem przytaczać.

    PAK: Zatem szczyt rozkoszy według tego instruktora, to seks z kobietą podczas jazdy samochodem. A poza tym uważam tę wypowiedź za niepoprawną politycznie – dlaczego seks tylko z kobietą?

  10. basia Says:

    @Marzena: Różnie to bywa ze spowszednieniem rzeczy świata tego… 🙂

    @TesTeq: Taaak, spora niepoprawność polityczna miała tu miejsce. Ale tacy już są ci instruktorzy jazdy… 😉

  11. basia Says:

    P.S. Co do skrzypów – ja je chronię wyłącznie w nieśmiertelnej trójcy: paprocie-skrzypy-iwidłaki. Pojedynczo rozjeżdżam bez miłosierdzia 😐 😀

  12. Quake Says:

    Całkiem niedawno przeczytałem najnowszą książkę D.L. pt. „deaf sentence” (co zostało przetłumaczone jako „skazani na ciszę” – ale chyba lepiej się tego nie dało przełożyć). I rzeczywiście wątków seksualnych jest tam całkiem sporo 😎

  13. TesTeq Says:

    Ja już nie mogę tego czytać! Seks w komentarzach (nauka jazdy), przemoc w działaniu (rozjeżdżone skrzypy) i ogólny upadek (czytanie między wierszami w niewinnej literaturze dziecięcej). Chyba zadzwonię do Głównego Urzędu Kontroli Prasy, Publikacji i Widowisk, żeby coś z tym zrobili!

  14. PAK Says:

    TesTeq:
    Stąd nie ma wyjścia — no przecież nie będę tłumaczył, jakie aberracje seksualne kryją się w samej nazwie: Główny Urząd Kontroli Prasy, Publikacji i Widowisk 🙂

  15. basia Says:

    @Quake: Zazdraszczam Panu Radcy przygniatającej wyższości erudycyjnej: ja tylko obwąchałam w londyńskiej księgarni 🙂

    @TesTeq: Zastanawiam się, jak by tu ulżyć męce Maestra… jeszcze zanim popełni ów niewybaczalny akt donosicielstwa… 🙂

    @PAK: A jakie?… 🙄

  16. Quake Says:

    Etam, cała zasługa leży po stronie pewnej aplikantki radcowskiej 😎 Tak sam z siebie to bym pewnie nawet nie obwąchał 🙂

  17. abnegat.ltd Says:

    Hm. 😐

    Siedze sobie z corka znajomych na kanapie, ogladamy jakowys film dla mlodocianych. W jednej z koncowych scen bohaterowie sie caluja. A raczej sie cmokneli.
    – Nie wytrzymam! – ryknela dwunastolatka. – Nawet na dzieciecym kanele sie caluja! Nie wytrzymam!
    – Ale… bo to… takie jakby… czasem naturalne jest… – odebralo mi nieco mowe, jako ze nie przywyklem do dyskusji o calowaniu z dziecmi, nie moimi i w dodatku plci przeciwnej.
    – Niech sie caluja gdzie indziej. Ten kanal jest dla dzieci. – orzekla kategorycznie dwunastolatka.
    – No – ale czasem jednak sie to ludziom przytrafia? – zapytalem nieco zbity z tropu, jako ze wczesniej za pomoca Play Station 3 rzeczony podlotek mordowal tabuny krwawych kreatur bez mrugniecia oka, co mi jakos sie z wrazliwoscia nie kojarzy.
    – Ale dzieci niekoniecznie musza to ogladac. Obrzydliwe. W k-a-z-d-y-m filmie! – popatrzyla na mnie znaczaco.
    Popadlem w przydum.
    Staralem sie wymyslic jakis film bez rzeczonej sceny – kkurcze, faktycznie…
    Nawet Segal, ktory twierdzi ze zawsze wygrywa bo ma czyste intencje (choc jest slabszy i na straconej pozycji) po rozwaleniu wszystkiego co jest do rozwalenia znajdowal partnerke zeby z nia zrobic cmok.
    – Puscmy EuroSport. Moze Malysz skacze. – zrejterowalem sromotnie.

    Wyglada na to ze rzeczony problem dotyka muz wszelakich, nie tylko pisarskich 😯

    😀

  18. basia Says:

    Ciii, Panie Radco… TesTeq już w blokach startowych do tego Groźnego Urzędu… Jeszcze dojdzie do wniosku, że ma dalsze dowody na… ciii…
    😉

  19. basia Says:

    @Abnegat.ltd: 😀

    Taaak! Jak to dobrze, że są jeszcze – w ramach telewizyjnych rozrywek rodzinno-towarzyskich – skijumping i F1!…

  20. PAK Says:

    Abnegacie:
    Proponuję przełączyć na Animal Planet. Co prawda nie ma gwarancji, że małpa, albo człowiek małpę, ale ze słoniem to już trudniejsze.

    Basiu:
    Kontrola, prasa, widowiska — mi to przypomina połączenie sadyzmu i ekshibicjonizmu.

  21. abnegat.ltd Says:

    Chyba S.Lem pisal, ze rozmnazanie Homo Erectus porownywalne jest do dziewieciomiesiecznej biegunki po zjedzeniu jednej, malej czekoladki 😉

  22. abnegat.ltd Says:

    PAKu – a jak sie trafi na zycie plciowe stonog? Albo insze rozwielitki?? 😯
    I dziecko bedzie mialo uraz do konca zycia. A Malysz w najgorszym razie skoczy w bolach na bule 😉

  23. PAK Says:

    Abnegacie:
    Ale zapomniałeś o komentatorach sportowych, którym wszystko kojarzy się z seksem i potem zawodniczka nie jest już tak mocna w kroku jak niegdyś, albo kolarz jest cudownym dzieckiem dwóch pedałów (by zacytować klasykę klasyki).

  24. basia Says:

    A mi się wszystko ostatnio kojarzy (oprócz, że z samochodem 🙄 ) z tym, że oglądanie tiwi szkodzi. O!
    😀 😀

  25. basia Says:

    …chyba, że pokazują powtórkę tego nieśmiertelnego woleja Zizou z finałów LM 2002… albo skacze Małysz (też mogą być powtórki)… –
    – to wtedy szkodzi mniej 😐

  26. abnegat.ltd Says:

    … i ten nieszczesnik, ktory puscil Baka lewa strona…

    😯

  27. basia Says:

    😉

Dodaj komentarz