Stuhr

Jeślibym musiała wytypować jednego-jedynego aktora, który mnie konsekwentnie, od dekad zaciekawia, porusza, buduje – byłby to Jerzy Stuhr.
W ostatni wtorek skończył 70 lat – niewiarygodne!
— Bo oczekiwanie na premierę Hamleta (główny aktor złamał był nogę) miało wszak miejsce wczoraj! Czyli… tuż po wprowadzeniu stanu wojennego.
Lecz w końcu kreacja Wajdy ziściła się. Z kolejnym spektaklem – moja pierwsza bytność w Starym, pierwsze uczestnictwo w przedstawieniu innym, niż dzieciowo-młodzieżowe w tarnowskim Solskim.
Więcej – nie znając komediowego emploi Stuhra (przy domowym wychowaniu telewizyjnym mocno reglamentowanym), odebrałam jego kreację duńskiego księcia bezpodtekstowo, na krystalicznie-czysto.
A była doskonała.

Potem zaś… momentami nie było tygodnia, by nie wystać paru biletów do Starego (Stu, Słowackiego, Bagateli, …) I że starczyło ze stypendium na filharmonię, operę, kino, wystawy, płyty, książki… akademik, przejazdy, jedzenie, ciuchy… albo choć nici do maszyny… ;-]

Wracając do Solenizanta – w gąszczu celebracyjnych tekstów wyróżnia się wywiad z października 2016 — Gdyby ktoś nie znał…

Komentarze 23 to “Stuhr”

  1. pak4 Says:

  2. basia Says:

    …Rzeczona analiza twarzy… 🙂

  3. Przyjaciel Smutnego Diabła Says:

    Lubię gościa!

  4. basia Says:

    Bo jest za co! 🙂

  5. Anonimowa Celebrytka Says:

    Wnuk, przed chwilą:
    „Stuhr, zgadza się, Maciej ma ojca aktora, też dosyć znanego”. 🙂

  6. basia Says:

    Całkiem możliwe 🙂
    Jednak dla mnie Stuhr to Jerzy Stuhr (a Maciej Stuhr to syn Jerzego, który to Jerzy przyprowadzał bajtla (sama widywałam bo nie tylko mieszkałam tam, ale i chodziłam na imprezy) do Rotundy na PAKĘ, gdzie jurorował — niech się dzieciak wprawia w kabaretach… (podobno miał potem jakiś epizod w temacie 😈 … 🙄 )

    ****
    Przed chwilą śnieg z deszczem padał-zawiewał PRAWIE HORYZONTALNIE! Ale pięknie jest – momentami – gdy spojrzeć przez okno 😀 😀 😀

  7. pak4 Says:

    Noo…
    Było, że mam pecha z bieganiem. No i mam. Ledwo wybiegłem to zaczął się grad. Ledwo wróciłem, wyjrzało słońce… #takawiosna
    A syn to wybitny tłumacz 😉

  8. pak4 Says:


    #takawiosna

  9. basia Says:

    O, czyżby młodemu Stuhrowi zaanonsował się kolejny malec? 😮 😀 …Tak, tak, na pińset plus się skusiliśmy… a niby taki wzorcowy leming… 😯

  10. Jankora Says:

    Polubownie:
    -Obaj panowie są świetnymi aktorami.:-)

    A tak nawiasem, czy wiecie,kiedy będzie ciepło? 🙂

  11. TesTeq Says:

    Czyli jest o oczko młodszy od Królowej? NIEWIARYGODNE!

  12. basia Says:

    Jankoro, atmosferycznie za około tydzień, w sercach jest zawsze 😎 …Świetnie 😉
    Świetnymi są! 😎 😎

    TesTequ, oczko letnie ❗ — Jeszcze niewiarygodniej byłoby, gdyby ktoś wybitny się zoczkował (zoczył?) z Monarchinią także dziennie (urodziny 21 kwietnia 47)… Choć… może powinna to być inna głowa koronowana i odpowiednio wybotoksowana? 🙄 — Prawdopodobnie na tak postawione pytanie Gugiel ma od dawna swą obfitą odpowiedź… 🙂 [z pobieżnego oglądu – jest… seryjny morderca https://pl.wikipedia.org/wiki/21_kwietnia 😮 ) ]

  13. Ja Says:

    Jakoś przeoczyłem ten wywiad. Dziękuję, niezmiernie on ciekawy.

  14. Krakowianka Jedna Says:

    „Bo młodsze pokolenia ulepione są z innej gliny. Między innymi wpływa na to błyskawiczny dostęp do internetowych informacji. Ci ludzie nie potrzebują przewodnika, zastępuje go wyszukiwarka Google.

    Kiedyś w trakcie wykładu zapomniałem nazwiska angielskiego poety XVII-wiecznego. Mówię: „Za chwilę sobie przypomnę”. Ale zanim to się stało, podchodzi do mnie student z komóreczką, podsuwa przed oczy ekran i pyta: „O tego chodziło?”.

    Albo robię dyplom i na głos myślę: w tym miejscu przydałoby się podłożyć melodię ,,Chattanooga Choo Choo”, nie wiem czy ktoś w ogóle z was słyszał?… I za chwilę już wszyscy słuchamy ,,Chattanooga Choo Choo” z czyjejś komórki.

    Nie jestem dla nich autorytetem, bo jak?”

    Nieprawda! _ Gdy nie wiesz, czego szukać, możesz na ślepo i przeczesać cały internet! Nie być wiele mądrzejszym!
    Profesor pozostaje profesorem, Panie Jerzy!

  15. pak4 Says:

    @Krakowianka Jedna:
    Pamiętam, jak na studiach mieliśmy ćwiczenie z wyszukiwarek internetowych (ech, to były czasy! 😀 ). Dostaliśmy za zadanie: napisać w pół godziny referat na temat cladosporium. Dało się 🙂

    Ale też widziałem wiele przypadków, gdzie nie mając pewnej wiedzy bazowej, nie potrafiłem odróżnić newsów od fake-newsów (by użyć modnego słowa). I w tym jest chyba problem.

  16. basia Says:

    Ja, i owszem. Odnotowałam jesienią z prowizoryczną datą ew. odwołania się do. Teraz przeczasałam internet (a nuż coś ciekawszego), ale w ocenie mej nie było. Pewnie Pan Jurek woli w tym czasie (i.e. poświęconym na bycie wywiadowanym) czytać o Rzymianach albo choć Twardocha 😎

    Krakowianko Jedna, ależ tak, bezwzględnie tak! By łączyć, kojarzyć, inspirować się i innych, itd. trzeba nie tylko wiele pamiętać, ale i pamiętać relatywnie dobrze. Natomiast wraz z tak łatwym dostępem do wiedzy, sprawdzenia-potwierdzenia jej pojawiają się inne standardy, poprzeczka idzie w pewnych sytuacjach w górę… np. dojście od mglistości pomysłu do osadzenia, użycia jakiegoś „odległego” motywu w dziele zabiera twórcom ułamek dawnego czasu 🙂

    PS, Paku4, właśnie! 🙂 — Pisaliśmy w tym samym czasie w podobnym duchu! 😎

  17. TesTeq Says:

    Moc Googla rośnie. Odpowiada coraz mądrzej nawet na kiepsko zadane pytania. W jaki sposób wychować nowe pokolenie, które będzie SAMO coś wiedziało bez dostępu do sieci?

    Na przykład wyszukiwarka Google sama pokazuje cały tekst piosenki, gdy się wpisze „across the universe lyrics” (przynajmniej u mnie).

  18. pak4 Says:

    @TesTeq:
    Zadałem Twoje pytanie Googlowi i podał mi na pierwszym miejscu odnośnik do artykułu pt. „Nasze dzieci to pierdoły. Nie wiedzą kim są i dokąd zmierzają”. To chyba nie jest recepta… #googlenieażtakmądry

  19. basia Says:

    Zacznę doceniać moc, gdy mnie – po nieudanych poszukiwaniach, albo po nadobfitych – przytuli… 🙄
    😀 😀

  20. TesTeq Says:

    @Pak4: Oj, nie wiem. Może to właściwa odpowiedź. Może już nic się nie da zrobić z tą naszą, ludzką formą życia. Istnieje pogląd, że prawdziwa sztuczna inteligencja nie będzie w ogóle chciała z ludźmi gadać, bo i o czym?

  21. pak4 Says:

    @TesTeq:

  22. basia Says:

    E tam, nie będzie chciała — przecież nawet ten, który oryginalnie powiedział „nie chce mi się z tobą gadać”, jakoś później chciał, i to z wieloma… 🙄

    😀 😀

  23. TesTeq Says:

    42. I tyle.

Skomentuj

